סיכום שנת 2023 בראש העין – בין אתגרים להזדמנויות

שוק הנדל"ן בישראל 2023: בין אתגרים להזדמנויות

בשנת 2023, שוק הנדל"ן בישראל פגש אתגרים משמעותיים, שהושפעו מגורמים פנימיים וחיצוניים. השנה החלה עם השפעות המהפכה המשפטית והפגנות רחוב גדולות, שגרמו לעצירת השקעות בהייטק ונדל"ן בחו"ל, מה שהביא להמתנה בציד הרכישות.

עליית שיעורי הריבית והשפעתה על השוק

בחודש פברואר, נגיד בנק ישראל החליט להעלות את שיעור הריבית ל-6% – רמה שלא נראתה במשק כבר כמעט שני עשורים. ההשלכות של עלייה זו היו מורגשות בעיקר בקרב קונים צעירים, שמצאו את עצמם מתקשים לקבל אשראי מהבנקים תחת תנאים אלו.

השפעת המלחמה עם חמאס על השוק

המצב הביטחוני המתוח, שהחל ב-7 באוקטובר, השפיע גם הוא על השוק. המלחמה עם חמאס גרמה לבלימה בפרויקטים רבים בשל חוסר בעובדי בנייה, בעיקר בשל מדיניות הכניסה של עובדים פלסטינים וזרים לישראל. כתוצאה מכך, רוב פרויקטי הבנייה נתקעו, וכ-70,000 פועלים לא הורשו להכנס לישראל, מה שגרם לדחיות רבות במסירת דירות.

תגובת השוק לאי-ודאות

בשל האי-ודאות, רבים מהקונים בחרו להמתין ולראות את התפתחויות המלחמה והשפעתן על מחירי הדיור. זו יצרה ירידה של כ-10% במחירים לעומת השנה הקודמת

קשה לצפות את שנת 2024. מצד אחד אם המלחמה תסתיים תוך חודשיים שלושה, נחזור לראות התפרצות ביקושים גדולה מאוד ועליית מחירים גבוהה. מצד שני אם המלחמה תתרחב לגזרות נוספות ותהיה לכך השפעה עמוקה על המשק אז ללא ספק תימשך ירידה המחירים בעוצמה רבה יותר.

כיצד השפיע שנת 2023 על שוק הנדל"ן בראש העין

רוב העסקאות המתבצעות בראש העין הם בשכונת פסגות אפק. המחירים בהן נסגרו העסקאות מאפיינים ירידת מחיר לעומת שנת 2022 שבה עלו המחירים ביותר מ 15%

דירות 5 חדרים נמכרות בין 2,450,000 – 2,750,000 ש"ח

דירות 4 חדרים נמכרות בין 2,250,000 – 2,650,000 ש"ח

  • המחירים תלויים במיקום הפרוייקט, בקומה, בהיקף ההשקעה בדירה, מספר חניות ומחסן

קישור לאתר רשות המיסים