איך מכינים את הבית למכירה?

שוקלים לשדרג את בית המגורים? מתכוונים למכור את הבית בו אתם מתגוררים? שוק הנדל"ן הנוכחי מיטיב עם המוכרים, המחירים עלו משמעותית בשלוש השנים האחרונות, ואם שקלתם למכור, עכשיו זמן מצוין לעשות זאת. קונים רבים יחלו בחיפוש בתים באביב, כדי לאתר, לרכוש ולעבור לבית חלומותיהם במהלך הקיץ לפני פתיחת שנת הלימודים. למרות שבאזורים מסוימים בארץ הביקושים ערים לאורך כל תקופות השנה, "עונת המכירות" הטיפוסית מתחילה באביב ונמשכת עד שלהי הקיץ.

רוב רובו של ערך הבית אינו ב"קוסמטיקה" שלו, אלא בערך המגרש, נתוני שטח הקרקע שלו ושטח הבית הבנוי, אבל בית אטרקטיבי יימכר בדרך כלל מהר יותר ובמחיר גבוה יותר משכנו שאינו כה אטרקטיבי. נוף ים אי אפשר להוסיף לבית הפונה מזרחה, אבל מספר פעולות לא מסובכות ולא יקרות יכולות לשפר את סיכויי המכירה של הנכס שלכם עד מאד.

בצעו סיור בבית וסביבו. ניקיון וסדר הם הדברים הראשונים בהם מבחינים רוכשים. בית מסודר ונקי אינו ערובה לטיבו, אבל בית לא נקי ולא מסודר מחשידים את הרוכשים העלולים לשאול את עצמם "מה עוד לא בסדר פה"? מיעוט חפצים ואביזרים עוזר לרוכשים לדמיין את עצמם ואת הריהוט שלהם בבית שלכם. חפצים שאינם בשימוש העלימו לאחסנה.

תיקונים קלים ראוי שתעשו עוד לפני שאתם מוציאים את הבית למכירה. קיר מתקלף ראוי שתצבעו מחדש. ברז דולף יש לתקן, העלימו חוטי חשמל וכבלים ללא שימוש. מכסים למערכות המיזוג, החשמל,בבית ומחוצה לו יש להשלים.תקנו רשתות שנקרעו. בדקו את תקינות המזגנים ושאר המערכות בבית. גזמו את העצים ובודאי את אלה המסתירים את הנף היפה הנשקף מביתכם או מהחצר והכינו את הדשא והפרחים לתקופת האביב. אם לא העסקתם גנן , ראוי אולי שתיקחו כזה עכשיו, לטיפול יסודי ולתחזוקה שוטפת.
שיפוצים גדולים יותר ויקרים יותר הינם לשיקול דעתכם. קחו בחשבון שרוכשים רבים מתחילים את הסיור בבית במטבח ואח"כ מתמקדים בחדר האמבטיה של יחידת ההורים. אם אלה מיושנים, נוצרת בקרב רוכשים ההרגשה "שיש עוד הרבה מה להשקיע". לא כל שיפור בבית יחזיר את ההשקעה במחיר שיושג בסופו של דבר אבל שיפוץ מטבח ואמבטיה בדרך כלל עוזרים להעלות את מחיר הבית אפילו מעבר לגובה ההשקעה הכרוכה בכך.