ביטוח משכנתא

ביטוח משכנתא זהו ביטוח חובה החל על כל מי שלוקח משכנתא. על פי התקנות, יש ביכולת הבנק לחייב אתכם לעשות ביטוח משכנתא.

ביטוח משכנתא טומן בחובו שני אלמנטים עיקריים:

 

• ביטוח הנכס
במקרים של נזק לבית תוכלו להנות מכיסוי כספי ביטוח המשכנתא. ביטוח נכס סטנדרטי מתוקף ביטוח משכנתא מגן על המבוטחים במקרים של נזקי מזג אויר, במקרים של שריפת הנכס, נזק שנגרם לצנרת, רעידת אדמה, נזק הנגרם לצד ג', נזקי אינסטלציה, מתקני חשמל, דוד ולמעשה כל מתקן קבוע בנכס אשר ניזוק.

• ביטוח חיים
רכיב נוסף בביטוח משכנתא הוא ביטוח חיים. תכליתו על המבוטחים במקרה של מוות של אחד מבני הזוג המבוטחים. במקרה כזה של מוות של אחד מבני הזוג, מטבע הדברים, חלה ירידה בהכנסה המשפחתית וקטנה היכולת להפריש את הסכום החודשי עבור המשכנתא. מסיבה זו דורש הבנק לעשות ביטוח משכנתא. ביטוח משכנתא תכליתו לסייע לבן הזוג הנותר להשלים את המימון החודשי עבור המשכנתא. חשוב לשים לב כי ביטוח חיים זה איננו קשור לביטוח חיים רגיל אשר נעשה אצל חברות הביטוח השונות, זהו סעיף ייחודי בתוך ביטוח משכנתא.

היכן ניתן לעשות ביטוח משכנתא ?

ניתן לעשות ביטוח משכנתא הן דרך הבנק והן דרך חברות ביטוח פרטיות. האפשרות לעשות ביטוח משכנתא אצל חברות ביטוח פרטיות הוביל לתחרות בשוק ביטוחי המשכנתא לכן אנשים רבים בוחרים דווקא בחברות ביטוח פרטיות ופחות אנשים בוחרים בבנק. מומלץ מאוד לברר היטב היכן מוצעים המחירים הטובים ביותר והזולים ביותר. יש טעם לבדוק גם בבנקים ולהשוות, למרות שמחירי ביטוח המשכנתא בבנקים הם אחידים למדי.

כמו כן, חשוב לדעת כי ניתן להעביר את ביטוח המשכנתא מחברת ביטוח אחת למשנה כמו מבלי לשלם קנסות.

פרמיית ביטוח משכנתא

פרמיית ביטוח משכנתא יכולה להיות או קבועה או משתנה. פרמיה קבועה היא פרמיה יציבה, כזו שאיננה משתנה פרט לעובדה שהיא צמודה למדד המחירים לצרכן. בניגוד לכך, פרמיה משתנה זוהי פרמיה אשר נוטה להשתנות מעת לעת.

הטבות והלוואות

המדינה מסייעת לקבוצות באוכלוסיה בביטוח משכנתא ומעניקה הטבות והלוואות לאוכלוסיות מיוחדות אלו : עולים חדשים, משפחות מרובות ילדים, זוגות צעירים, משפחות שכולות, משפחות חד הוריות, מחוסרי דיור ורווקים שגילם מעל 30. מומלץ מאוד לבדוק כי ייתכן מאוד שתוכלו לזכות בהטבות והלוואות שיסייעו לכם בתשלום ביטוח משכנתא.