איך שומרים על ערך הבית?

איך שומרים על ערך הבית

 

בישראל בכלל, ובאיזור גוש דן ,השרון והסביבה בפרט, אנחנו נמצאים כנראה בשוק הממשיך להיות בעליה, בשוק הנמצא בעליה "הכל נמכר" והקונים מעלימים עין לעיתים קרובות ממגרעות של בית זה או אחר מתוך חשש להפסיד אותו לקונה פוטנציאלי אחר.

אבל "לא לעולם חוסן", וטבעם של שווקי נדל"ן חזקים ככל שיהיו הינם לעלות, להתמתן, לרדת לעיתים, שוב לעלות וחוזר חלילה. ולפיכך, במיוחד למי שמתייחס לביתו גם כאל השקעה, חשוב לזכור מה שומר את ערך הנכס גם בעת הצטננות השוק, חס וחלילה…

בשני תחומים עיקריים אנחנו עוד יכולים להשתפר בנדל"ן שלנו, ובגדול. הראשון הוא גמר ("פיניש"), והשני הוא תחזוקה. הרבה נאמר בנושאים אלה, ואנחנו רק בתחילתו של שינוי משמעותי בהתייחסותם של בעלי נכסים לשניהם. הקונים, לתשומת לבכם המוכרים, מקדימים אתכם ובשנים האחרונות כבר שמים דגש רב על נושאים אלה.

נתחיל בגמר. בית שהגמר שלו לוקה בחסר, אי דיוקים, סדק כאן ושם, אי התאמות, אי אחידות וכל היוצא בהם עלולים לעיתים להיות משמעותיים יותר מאשר רק מבחינה חזותית. חלון שלא הותאם כהלכה יכול שיאפשר חדירת רוח לבית, רעף שאינו במקומו עלול ליצור בעיות רטיבות קשות, מרצפת לא מפולסת עלולה לרמוז על בסיס קלוקל תחתה. לעיתים, גמר מצוין מחפה על בניה לא כל כך מצוינת, ולפיכך קונים רבים ידאגו לבדיקה מקצועית לפני קניה, אבל אין ספק שגמר לקוי מוריד מיד מערכו של הבית, ולעיתים רבות הרבה מעבר לעלות ביצוע הגמר ברמה טובה. מרצפת עקומה כאן ושם עלולה לעלות למוכר באלפי דולרים, מעוררת חשדות שוא אצל הקונה ועלולה לעכב מכירה או למנוע אותה כלל.

ואשר לתחזוקה, מקובל לצבוע את הבית כל מספר שנים, לזפת מחדש את שביל הגישה אליו כל כחמש שנים, לטפל בריצוף כל כשלוש שנים, לנקות את המרזבים והארובות לפני כל עונת חורף וכו'. תחזוקה זו מונעת התהוות בעיות רציניות יותר, וכמובן שומרת על חזות רעננה ומושלמת של בית העוזרת לו לשמור על ערכו, וכאשר הוא מוצע למכירה, להימכר מהר יותר מבתים דומים שלא טופלו.